trajanje izložbe: do 14. 11. 2020.
radno vrijeme galerije: svakim danom 17.00 – 20.00, osim nedjeljom i blagdanom
Više od stotinu fotografija autora izrazito bliskog Puli, koji samoironično kliče: „Igram na kvantitetu!“, kroz tri cjeline uvodi promatrača u šumu fotografija, dajući mu pritom isti onaj izazov pred kojim i on sam stoji uzimajući fotoaparat u ruke. Dražić manipulira pažnjom promatrača usmjeravajući mu pogled u d(et)alj koji u stvarnosti nosi doživljaj. Ne boji se sugestije i ne zazire od nesavršenosti, od ispražnjenog kadra, naizgled lišenog informacijom, kao ni onog pretrpanog sadržajem, čak ni od zamućenih krupnih planova. Osvjetljujući film ili ostavljajući digitalni trag, njegov se objektiv tvrdoglavo probija do željenog kadra i bez naknadnog kadriranja otkriva nam bit.
Poput Auggiea Wrena, poznatog lika bruklinskog prodavača cigareta, Dražić svoje radno mjesto, udaljenu zgradu na pulskoj obali, fotografira onih dana kada odlazi na posao. Nizu su izuzeti dani kada na posao ne ide, tada ne dokumentira i svjesno prekida niz jednog okinutog snimka svakoga dana, koji prethodi pospremanju fotoaparata, nebitnog alata jednog radnika. Izložen je tek izbor iz poduže serije koja okončava s: "Dovoljno!", ukazujući istovremeno na neograničenu mogućnost promjena u kadru kao i na beznađe promjene.
Dražić se s gradom obračunava sebi svojstvenom popularizacijom tog istog grada. On je njegov kroničar, uz čije oko grad izgleda življi, ljudi bitniji, svrha pod nebom jasnija. Po Puli(zam) je građen fotografijama snimanima od 2012. do 2019. godine. Zadovoljstvo uhvaćenog trenutka u tih "sedam godina ljubavi" autor teško skriva. Dokaz toga je mnoštvo fotografija snimljenih na ulici, gdje poput unaprijed zadane koreografije likovi vješto upadaju u kadrove, omogućavajući djelovanje priželjkivane slučajnosti: model postaje komentar, komentar model, život inspicijent.
Iz sasvim osobnog iskustva tvrdim da Dražić sa svojim osjećajem za detalje s lakoćom širi zarazu budnosti i budnog praćenja svijeta oko sebe, ne dopuštajući da izmakne dio koji na koncu čini Grad.
Nevena Trgovčić
Igor Dražić rođen je u Puli 1961. godine. U Puli je završio i srednjoškolsko obrazovanje – smjer grafičkog dizajnera pri Centru Branka Semelića, a tijekom školovanja imao je privilegiju slušati predavanja profesora Ivana Obrovca. Početkom 80-ih kupuje prvi fotoaparat te se sam uči fotografskom zanatu. Fotografije je izlagao na skupnim izložbama u Rijeci, Rovinju, Osijeku, Kopru, Trstu, Zagrebu i Beogradu.
Dražić je bio članom selekcije Hrvatskog fotosaveza 12. FIAP Nature Biennalea u Adelaideu u Australiji 2003. godine. Dobitnik je glavne nagrade XIX. Trofeo Andrea Politzer u Trstu 1999. godine, srebrne plakete Mundial fotofestivala Rovinj, 1998. za c/b fotografiju te diplome s rovinjske Grisije 1997. godine.
Fotografirao je pulske grupe Messerscmitt, Spoons, Zhel i Gori ussi Winnetou za omote njihovih diskografskih izdanja. Autor je fotografije Francija i KUD-a Idijoti objavljene u Ex Yu rock enciklopediji Petra Janjatovića (str. 84. u trećem izdanju enciklopedije). Član je Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika.
Živi i stvara u Puli.
Na ovom događanju moguće je fotografiranje/snimanje, a u svrhu objave na internetskim stranicama, društvenim mrežama i u tiskovnim izdanjima Pučkog otvorenog učilišta Poreč kao organizatora i trećih strana i /ili trećih strana kao organizatora. Ukoliko ne želite biti fotografirani/snimani molimo Vas da nas o tome obavijestite. |